Több mint 30 nemzetközi és magyarországi jogszabályi megfelelőségi audittal a hátunk mögött, International POOL auditori minősítéssel, vállaljuk vállalkozása részletes átvilágítását a jogszabályi előírások figyelembe vételével.
Helyszíni auditjaink során az általunk fejlesztett audit protokollt használva, a hagyományos EHS auditálási technikák alkalmazásával, teljes körű dokumentációs és gyakorlati folyamat-átvilágítást hajtunk végre, amely alapján az eltérésekről pontos jogszabályi hivatkozásokkal kiegészített jegyzőkönyvet készítünk – igény esetén megoldási javaslatokat is nyújtva.
Ha szeretne tisztán látni, igénybe kívánja venni egy független szakértő csapat szakértelmét, várjuk megkeresését.
A hazai és EU-s jogszabályi környezet folyamatosan változik. Csak Magyarországon több mint 350 közvetlen jogszabály szabályozza az EHS egyes területeit. Amennyiben nincs elegendő kapacitása a jogi követelmények napi követésére, bízza ránk ezt a feladatot!
Az általános, piacon elérhető szolgáltatásokhoz képest mi vállaljuk, hogy szolgáltatásunk részeként évente helyszíni jogszabályi auditot tartunk, felmérjük folyamataikat és ennek birtokában csak az önökre vonatkozó követelményekről és változásokról küldünk tájékoztatót, rögzítve benne a javasolt teendőket.
Mi nem jogászok, hanem EHS szakemberek vagyunk, így javaslataink gyakorlatból fakadóak és eredményorientáltak. Szolgáltatásunk során bármilyen felmerülő szakmai kérdésben állunk rendelkezésére.
Szolgáltatásunk a KIR, MEBIR, EIR rendszert működtető vállalkozások számára is elérhető – partnereink számtalan ISO audit során tudták eltérés és megjegyzés nélkül használni jogszabály-követési és kiértékelési rendszerünket.
Szolgáltatásunk részeként vállaljuk
A munkáltató az Mvt. 21. §-ában megjelölt munkavédelmi szempontú előzetes vizsgálatok során és az Mvt. 54. §-ának (2) bekezdésében meghatározott kockázatértékelés keretében köteles munkabiztonsági és munka-egészségügyi szempontból azonosítani a várható veszélyeket.
Potenciálisan robbanásveszélyes környezetben létesített munkahelyek esetén a veszélyek ilyen azonosítása külön folyamat.
Az eljárás során a veszélyeztetettséget, illetve annak mértékét a következő szempontok figyelembevételével határozzuk meg:
a) a robbanóképes légtér kialakulásának és fennmaradásának valószínűsége, illetve annak időtartama;
b) a robbanóképes légtérben a gyújtóhatás bekövetkezésének valószínűsége, ideértve az elektrosztatikus kisüléseket is;
c) berendezések, az alkalmazott anyagok, eljárások és ezek lehetséges kölcsönhatása;
d) a robbanás bekövetkezése esetén a várható hatások mértéke.
A munkáltató a jogszabályban meghatározott munkáltatói kötelezettségek keretében köteles robbanásvédelmi dokumentációt készíteni, amelyet folyamatosan köteles felülvizsgálni és szükség szerint módosítani. A robbanásvédelmi dokumentáció elkészítése és felülvizsgálata munkabiztonsági szaktevékenység azzal a kiegészítéssel, hogy a vizsgálatban legalább középfokú tűzvédelmi szakképesítésű személy részvétele szükséges.
A robbanásvédelmi dokumentáció összeállításánál, az alábbiakat vesszük figyelembe:
a) a kockázatok felmérését és értékelését;
b) azoknak a megtett intézkedéseknek a felsorolását, amelyek az e rendeletben foglalt kötelezettségek teljesítését szolgálják;
c) a munkaterületeknek a rendelet 1. számú melléklete szerinti zónákba történő besorolását és azon területek felsorolását, amelyekre a jogszabály szerinti követelmények vonatkoznak;
d) a munkaeszközök és használatuk biztonsági és egészségügyi követelményeinek minimális szintjére vonatkozó intézkedéseket.
A kizárás-kitáblázás (Lock out/Tag out, rövid nevén LOTO) lényege, hogy az ipari technológiák normál üzemi működésének felfüggesztése (karbantartás, beállítás, javítás) esetén, az energiaforrások véletlenszerű ki- és/vagy bekapcsolását, a szerelvények mechanikus eszközökkel történő kizárásával, fizikailag akadályozzuk meg.
Több mint 15 éves, ezen a területen szerzett tapasztalattal, az általunk fejlesztett, nemzetközi díjakkal elismert, egyedi megoldásokkal állunk partnereink rendelkezésére.
A kiépítés, bevezetés végrehajtását az amerikai szabványnak megfelelően [OSHA Szabályzatok (Szabvány – 29 CFR) Szabvány száma: 1910.147] végezzük. A módszer minden tekintetben kielégíti a magyar munkavédelmi követelményeket.
Szolgáltatásunk részeként vállaljuk
Magyarországon a halálos és súlyos balesetek jelentős része, a magasban, szabálytalanul végzett munka következménye. Leesésvédelmi szakértőnk közel 20 éves magyarországi és nemzetközi tervezési és telepítési tapasztalattal, felülvizsgálói jogosultságokkal várja megkeresésüket. Célunk, hogy olyan rendszereket telepítsünk, olyan megoldásokat javasoljunk, melyeket a hétköznapokban a munkavállalók használni fognak.
Szolgáltatásunk részeként
Rendszerint komoly fejtörést okoz megbízóinknak, hogy a sokféle, kis mennyiségben használt vegyi anyagaikat hogyan tárolják, a dolgozók számára átlátható, szabályozott körülmények között.
Az általunk nyújtott megoldás részeként, a Német Vegyipari Egyesület (VCI) által kialakított együtt tárolási szabályokat szem előtt tartva, azt leszűkítve a telephelyen felhasznált anyagtípusokra, elkészítünk egy olyan együtt tárolási szabályzatot, amely vezérelvként szolgál a telephelyi tárolások során. Segédanyagként készítünk egy egyszerűsített együtt tárolási táblázatot, amely minden tároló helyre kihelyezve, egyszerű és érthető formában biztosítja a mindenkori eligazodást.
Szolgáltatásunk részeként az MSDS lapok alapján elemezzük a tárolt anyagok veszélyeit és ezek figyelembevételével egy jellemző veszélyességi/tárolási kóddal látjuk el az anyagot, amely akár a belső vegyi anyag címkére is rákerülhet, így segítve a dolgozók eligazodását a témában.
Az egyes tároló helyeken előforduló vegyi anyag listákat elemezve elkészítjük a tároló helyek együtt tárolási szabályait.
Javaslatot teszünk a megfelelő tárolási módokra, eszközökre, figyelembe véve a környezet-, tűz-, és munkavédelmi előírásokat is.
Legyen szó bármely irányítási rendszerről (ISO 14001, ISO 28001, ISO 50001, az nagymértékben megnöveli vállalata hatékonyságát. A vállalatirányítási rendszerekkel csökkentheti működési költségeit, hatékonyabbá teheti a cég folyamatait, mely megmutatkozik minden szinten.
Tapasztalt csapatunk az Ön segítségére lehet az alábbi témakörökben:
A közép távú – sok esetben rövid távú – és eredményes működés fontos feltétele a fenntarthatósági alapú üzleti gazdálkodás.
Fenntarthatóság Menedzsment célja, a vállalat fenntartható(bb) működésének elérése érdekében kifejtett teljesítmény standardizált eszközökkel történő mérése és a GRI aspektusokra épített projekteken keresztül történő javítása.
A Fenntarthatóság Menedzsment egy strukturált és egységes keretrendszer, melyben tervezve kezelheti fenntarthatósággal kapcsolatos céljait és projektjeit. Alapja az ún. GRI struktúra, mely feladatkezelőben fut.
Átvilágítás eredményeképpen megfogalmazott célok és a hozzárendelt programok;
A környezetvédelmi, munkabiztonsági, energetikai, HR, stb. feladatokat a program mérhető módon egységes keretrendszerbe foglalja. A teljesítményről éves/kétéves periódusban jelentést ír, – mintegy mérhető célokká alakítja.